Keď príde Duch pravdy, vyučí vás celú pravdu
P. Josef Iannuzzi:
Rhodes September 2012
Toto je prepis z 12-minútového rozhovoru, ktorý bol poskytnutý s láskavým dovolením True Life in God Radio
Volám sa reverend Joseph Leo Iannuzzi z Ríma v Taliansku, kde som študoval posledných dvadsaťjeden rokov, ktoré spestrovali pastoračné úlohy v zahraničí. Nedávno som na pápežskej univerzite v Ríme ukončil doktorskú dizertačnú prácu s názvom „Pôsobenie Božej a ľudskej vôle v spisoch Božieho služobníka, Luisa Piccarreta - skúmanie do raných ekumenických koncilov a patristickej a scholastickej teológie“. Som tu, aby som hovoril o dôležitosti posolstiev Pravého Života v Bohu, diktované Naším Pánom Svojej pisárke, Vassule Ryden.
Prečo sú tieto posolstvá dôležité? Pretože jedno verejné zjavenie, ktoré Kristus kázal Svojim apoštolom a ktoré odovzdali Jeho apoštoli nám (kerygma ton apostolon), je neustále vysvetľované Duchom Svätým, ktorého nám Kristus sľúbil poslať, aby sme mohli prísť k poznaniu „všetkej pravdy“. Pred odchodom z tohto sveta Ježiš povedal svojim učeníkom: „Ešte vám mám veľa toho povedať, ale teraz to nemôžete zniesť. Keď však príde Duch pravdy, naučí vás všetku pravdu“(Jn 16,12). Medzi tým „veľa toho“, čo Ježiš nepovedal Svojim učeníkom, sú poučenia TLIG posolstiev, ktoré Svätý Duch pravdy naďalej vysvetľuje Vassule. Hoci také TLIG posolstvá o jednote, láske, milosrdenstve, dôvernosti s Trojicou a svätej bázni voči Bohu sú obsiahnuté v Písme, sú vysvetlené v posolstvách Vassuly.
V Svätom Písme nachádzame, že keby všetko, čo Kristus povedal, bolo obsiahnuté v Písme, na zemi by nebolo dosť knižníc, ktoré by obsahovali všetky jeho učenia (Jn 21,25) - čo naznačuje, že hoci nám Kristus dal všetko, čo potrebujeme pre spasenie a svätosť, nie všetko je úplne pochopené alebo úplne „vysvetlené“. Tu si spomínam na Katechizmus Katolíckej Cirkvi, v ktorom sa uvádza: „Pred slávnym príchodom nášho Pána Ježiša Krista sa nemá očakávať žiadne nové verejné zjavenie. No aj keď je zjavenie už úplné, nebolo to úplne jasné; kresťanskej viere zostáva, aby postupne pochopila svoj plný význam v priebehu storočí“ (CCC, 66).
V tomto článku možno zistiť postupné odhaľovanie (vysvetľovanie) verejného zjavenia. Ak sa na jednej strane článok 66 týka toho, že Ježiš nám zjavil všetko, čo potrebujeme na spasenie, a neočakáva sa žiadne nové „verejné“ zjavenie (Depozit viery), na druhej strane to potvrdzuje, že nie všetko nám bolo vo verejnom zjavení Krista zjavené "zreteľne"!
Cirkevné dokumenty z posledných 2000 rokov ďalej svedčia o pokračujúcom, prebiehajúcom odhaľovaní verejného zjavenia, nakoľko dokumenty ako také nikdy nepotvrdzujú, že Božie zjavenie „skončilo“ Kristom, ale skôr to, že Kristovo verejné zjavenie je „konštituované“. V skutočnosti pojem konštituovaný vôbec neznamená „koniec“, ale znamená to, že základy zjavenia sú ustanovené v Kristovi raz a navždy. Zatiaľ čo súkromné zjavenie sa nikdy nemôže porovnávať so Svätým Písmom, pretože Sväté Písmo je navždy nenahraditeľným a neomylným základom našej viery, súkromné zjavenie pomáha Písmu a dokonca aj Tradícii v ich úlohe neustáleho vysvetľovania „v priebehu storočí“ a prostredníctvom vedenia Ducha Svätého, Bohom zjavených právd. A teraz, dielo vysvetľovanie zjavenia Duchom sa uskutočňuje prostredníctvom oficiálneho učiteľského hlasu Cirkvi (Magistérium) a prostredníctvom služby proroka (napr. Vassula, prostredníctvom ktorej Cirkev dnes dostáva súkromné zjavenia), ktorého sv. Pavol vymenováva hneď po službe apoštola: „Boh ustanovil vo svojej Cirkvi po prvé apoštolov, po druhé prorokov, po tretie učiteľov, potom sú zázraky ...“ (1Kor 12,28).
Aby sme lepšie pochopili komplementárnosť medzi verejným a súkromným zjavením, nech ľudské oko predstavuje verejné zjavenie a zväčšovacie sklo predstavuje súkromné zjavenie. Ak by som sa teraz pozrel na steblo trávy ľudským okom, nevidel by som všetky žily na tom steble trávy tak blízko a tak podrobne, ako by som videl s lupou. Verejné zjavenie, predstavované ľudským okom, je tak objasnené a vysvetlené súkromným zjavením, predstavovaným zväčšovacím sklom. A to je v tomto zmysle, že súkromné zjavenie zjavuje ľudskej mysli tie Kristove pravdy, ktoré, hoci boli obsiahnuté v jednom verejnom zjavení Krista, neboli nikdy úplne odhalené alebo pochopené.
To, že súkromné zjavenia prispeli k určitým doktrinálnym formuláciám medzi scholastickými teológmi, je zjavné v spisoch sv. Tomáša Akvinského a Bonaventúru, obaja sa odvolávali na súkromné zjavenia, keď tvrdili, že ide ustanovenie sviatosti birmovania. Tiež ženské mystičky sv. Brigita Švédska a Katarína Sienská povzbudzovali pravého pápeža, aby sa vrátil z Avignonu do Ríma, a hádajte čo, pápež ich počúval, čím zdôraznil dôležitosť súkromných zjavení.
Toto je len zopár z mnohých príkladov, ktoré nám hovoria, prečo cirkevné súkromné zjavenia - keď ich rešpektujú mnohí teológovia a biskupi, ako tí od Vassuly - majú dnes takú obrovskú hodnotu, a ktoré predstavujú pokračujúce a neprestávajúce rozvíjanie Kristovho verejného zjavenia. Ich dôležitosť je ďalej dosvedčená duchovne zničujúcimi dôsledkami, ktoré by z toho vyplynuli, keby ich Cirkev ignorovala: Keby Cirkev ignorovala súkromné zjavenia sv. Margity Márie Alacoque, nemali by sme Kristovo uistenie, že môžeme pokojne zomrieť v stave milosti, s milosťou konečného pokánia (porovnaj 12. prísľub pobožností prvého piatku); keby Cirkev ignorovala súkromné zjavenia sv. Faustíny, nemali by sme sviatok Božieho milosrdenstva, ktorý udeľujel úplné odpustenie všetkých hriechov a trestov; keby Cirkev ignorovala súkromné zjavenia Božej služobnice Luizy Piccarreta, nemali by sme nový mystický dar pre „Život v Božej Vôli“.
Tak ako v minulosti, aj dnes k nám Kristus prichádza skrze svojho proroka Vassulu s posolstvom jednoty. Chce, aby sme sa spojili pod jednou vlajkou Ježiša Krista. Kristus nás všetkých vyzýva, aby sme sa skrze tieto posolstvá TLIG zjednotili prostredníctvom lásky. Žiada nás však všetkých, aby sme sa sklonili. Pripomína nám, že On by nikdy nezlomil našu ľudskú vôľu. Preto chce, aby sme slobodne ohýbali naše vôle, aby sme si mohli zvoliť jednotu, a tak spolu upevňovať našu lásku a súcit, aby sme sa spojili pod jedinou vlajkou Krista.
A teraz, táto jednota nijakým spôsobom neznevažuje nezávislé obrady rôznych pravoslávnych cirkví, protestantov alebo katolíkov; rešpektuje tieto obrady. Povzbudzuje, aby takéto obrady pokračovali, ale musíme sa spojiť v našej spoločnej viere. Prečo? Pretože Satanov výrok je „rozdeľuj a panuj“, zatiaľ čo Ježišov výrok je „zjednoťte sa a panujte“! Takže v spojení v jednej viere odvrátime hroziacu katastrofu, ktorá dnes ohrozuje náš svet a vieru našich detí. Ak sa zjednotíme, budeme mať väčší vplyv v politickom svete a v náboženskej aréne a disponujeme sa pre éru pokoja, ktoré prorokovala naša Pani vo Fatime.
Preto môžeme s rešpektom a dychtivosťou prijať ikonografiu východnej Pravoslávnej Cirkvi, ktorú oni v mnohých ohľadoch považujú za písmo zjavenia, a za svoje hlboko bohaté dedičstvo literatúry o „zbožštení“ a mystickom spojení s Trojicou; môžeme rešpektovať a prijať biblické príspevky protestantov a ich dobre zachované charizmatické dary, ktoré nám umožňujú prehĺbiť našu vieru a rozvíjať naše dary prijaté v birmovaní. Stručne povedané, katolíkov, pravoslávnych, protestantov, nás všetkých, ktorí sú v Božích očiach kresťanskými bratmi, žiada samotný Syn Boží, aby sa spojili TERAZ pod jedinou vlajkou Ježiša Krista. Bez toho, aby sme prikladali týmto rozličným úlohám, ktoré všetci zastávame v Cirkvi, nadriadenosť alebo podriadenosť, môžeme pokorne uznať, že sme si všetci rovní v Božích očiach a zároveň vykonávame rôzne úlohy. A všetko, čo musíme urobiť, je slobodne ohýbať svoju ľudskú vôľu, aby v nás mohla vládnuť Božia Vôľa. Stačia dve veci: úmysel a túžba; musíme mať úmysel zjednotiť sa a túžbu, aby sa to stalo. Potom, postupne, začneme na Zemi ustanovovať Nový Jeruzalem, Nové Nebo a novú Zem.
Na základe vyššie uvedeného je možné ľahko vidieť, že posolstvá Pravého Života v Bohu sú neoddeliteľnou súčasťou biblického učenia a tradícií Cirkvi. Sú to posolstvá, ktoré nie sú určené pre tisíc rokov dozadu, ale pre dnešok! Tak, ako Boh hovoril skrze Svojich apoštolov a skrze Svojich prorokov, tak teraz hovorí v posolstvách Vassuly. Ďakujeme Bohu Otcovi za tieto zjavenia Jeho Syna Ježiša Krista prostredníctvom Jeho sekretárky Pravého Života v Bohu, Vassuly Ryden, ktorá píše pod vedením Ducha Svätého, a prijímajme ich v duchu poslušnosti Duchu pravdy. ktorý dnes hovorí so Svojou Cirkvou. Boh vám žehnaj.
Rev. J. L. Iannuzzi
|