Pán pri niekoľkých príležitostiach Vassulu varoval, že bude mať veľa odporcov, katolíkov a hlavne pravoslávnych.
Otec Gobbi, vedúci a zakladateľ "Mariánskeho kňazského hnutia", k nám hovoril o "slobodomurárstve v Cirkvi" ako o "beštii vystupujúcej z mora", čo je spomenuté v knihe Zjavenia. To, že jej vplyv preniká do oblasti sociálnej komunikácie, znamená aj do Vatikánu.
Ján XXIII. a Pavol VI. hovorili o "dyme Satana" vo vnútri Cirkvi s poukázaním na preniknutie na 2. vatikánsky koncil.
"Notifikácia" neznamená "zákaz", ale "upozornenie" alebo "pozorné nahliadnutie", aby nedošlo k nesprávnemu výkladu.
Svätý Otec Ján Pavol II. pri niekoľkých príležitostiach Vassule požehnal a povzbudil jej činnosť. Rovnako tak urobil kardinál Ratzinger, prefekt Kongregácie pre náuku viery.
Veľkí teológovia katolíckej cirkvi, ako je otec René Laurentin, Fernando Umana, Michael O'Carroll a ďalší, študovali Vassuline spisy a analyzovali ich do hĺbky. Potom spisy kladne ocenili a odporučili veriacim, aby urobili to isté. Ak by v spisoch našli chyby, upozornili by na nich a neriskovali by ich zverejnenie.
Vassula má ako duchovného radcu jedného ctnostného a múdreho kňaza z Írska, ktorý ju so súhlasom Svätého stolca sprevádza na jej cestách.
Článok v L'Osservatore Romano nie je podpísaný kardinálom Ratzingerom. Je publikovaný ako jedna z noviniek jedného z členov, ako uviedla kongregácia. Takýto člen nie je kongregácia. Článok nemá hodnotu "dokumentu", ale je len jednou zo správ alebo jednoduchým názorom niekoho z členov kongregácie. Nie je to ale žiadne oficiálne stanovisko.
Nie je to prvýkrát, kedy vyššie spomínané noviny L'Osservatore Romano, publikujú niečo, nielen bez podpisu svätého otca, ale dokonca proti jeho zmýšľaniu.
Musíme vedieť "čítať medzi riadkami" a nenechať sa príliš rozrušiť názormi ľudí, ktorí robia chyby. Ani by sme nemali byť presvedčení veriť, že názor v novinách, dokonca náboženských, ustanovuje takmer pravdu viery. Nemali by sme slepo súhlasiť s tým, čo sa píše. Musíme vedieť "správne rozlišovať" a žiadať Ducha Svätého o Svetlo.
Skúsime objektívne preskúmať, čo sa píše v článku zverejnenom v týchto novinách. Pre lepšie objasnenie budeme starostlivo rozoberať každý bod alebo problém.
V druhom bode sa píše: "Pokojné, pozorné skúmanie celej otázky ..." Skúmanie nie je pokojné, ani pozorné, ale unáhlené a povrchné.
Tretí bod hovorí: "... je treba podčiarknuť niekoľko doktrinálnych chýb ..." O aké doktrinálne chyby sa jedná? Ak sú tak dôležité, mal na nich článok poukázať a preskúmať ich. Vo vyjadrení nie sú chyby vymenované ani vypočítané.
Štvrtý bod: "... je používaný dvojznačný jazyk, ak sa hovorí o osobách Najsvätejšej Trojice, a to do tej miery, že mätie špecifické mená a funkcie Božských osôb." Nejedná sa o zmätenie, pretože Otec, Syn a Duch Svätý sú Jedno a jediný Boh, nič viac. Vassula nazýva Otca ako "Abba" (otecko, drahý otče), tak nás to učil sám Ježiš, keď hovoril so svojím Otcom. Tým vyvolal škandál medzi farizejmi svojej doby. Týmto spôsobom hovorí Vassula k Večnému Otcovi, ktorý ju dlho učil modlitbu "Otče náš". Oslovuje "Syna" ako Boha a staršieho brata a dôveruje Mu ako priateľovi. Duch Svätý je potom Láska medzi Otcom a Synom a inšpirácia Ich myšlienok.
Ak chce niekto nájsť chybu zvedavým pohľadom, nájde chyby aj v spisoch mnohých svätých otcov. A so zlou vôľou môže hľadať chyby dokonca aj v Svätom Písme. Napríklad, ak je nasledujúca Ježišova veta čítaná zjednodušene: "Prišiel som uviesť na zem oheň," mohla by byť vysvetlená ako chvála pyromanov. Alebo keď hovorí: "Prišiel som rozdeliť nevestu so svokrou," mohlo by to byť predmetom výsmešných a nevhodných vtipov.
Ďalej sa vo štvrtom bode píše: "Milenárnym spôsobom je predpovedané, že sa Boh chystá ku konečnému a slávnemu zásahu, ktorý pred konečným príchodom Krista spôsobí na zemi obdobie pokoja a všeobecného rozkvetu." Vyjadrenie "milenární štýl" znie ezotericky a okultne. Ak je táto fráza zle použitá alebo prekrútená, môže viesť k zamietnutiu a chybe. Vassula nehovorí o "miléniu" týmto spôsobom, ako sa snaží presvedčiť osoba, ktorá čítala "pozorne a pokojne". Tento Kristov príchod v Sláve a Nádhere je vetou zo Svätého Písma, čo bolo starostlivo skúmané mnohými učiteľmi Cirkvi.
Ďalej v tomto bode nasleduje: "... tento blízky príchod je predpovedaný Cirkvi, ktorá bude určitým všekresťanským spoločenstvom, čo odporuje katolíckej doktríne." Vassula vo svojich spisoch nikdy nespomína všekresťanskú Cirkev. To je veľmi zlá interpretácia Kristovej túžby po tom, aby bola "Jedna Cirkev", "Jedno Stádo pod vedením Jedného Pastiera". Toto hovorí Vassula, pretože to chce náš Pán. Nie nejaké zmiešanie cirkví, ako to podáva onen článok. Teda, autor článku v L'Osservatore Romano hovorí veci, ktoré Vassula nepovedala a podáva jej spisy prekrútené.
"To, že sa vyššie uvedené chyby neobjavujú v neskorších spisoch pani Ryden, je znamenie, že údajné 'nebeské posolstvá' sú len výsledkom súkromných meditácií." Takéto chyby sa neobjavujú v žiadnych Vassuliných spisoch, chyby, ktoré kritik chce stále nájsť.
"Navyše tým, že sa zvyčajne podieľa na sviatostiach katolíckej cirkvi, hoci je grécko-ortodoxná ..." Čo s týmto má spoločné to, že sa narodila ako grécko-ortodoxná? Nie sú sviatosti grécko-ortodoxnej cirkvi platné a uznané katolíckou cirkvou?
Ďalej sa píše: "Zdá sa, že sa stavia nad všetky cirkevné autority a kánonické normy ..." Toto vyjadrenie môžeme nazvať farizejským škandálom, prevrátenou interpretáciou, ktorá je povedaná s výsmechom.
Text pokračuje: "... a tým vytvára ekumenický neporiadok, ktorý rozčuľuje mnohé autority, predstavených a veriacich svojej vlastnej cirkvi, keď sa vymyká cirkevnej disciplíne." Je logické, že Vassula rozčuľuje niektorých ortodoxných kňazov, tým, že sa dotýka otvorenej rany. Pán hovorí, že musia poslúchať Petra, čo je pápež. Týmto Petrom je Ján Pavol II. Pán povedal Vassule, že zakúsi veľké ťažkosti, zvlášť od ortodoxných cirkevných autorít, pretože nebudú chcieť počúvať pápeža ako zvrchovaného predstaveného.
Šiesty oddiel hovorí: "Kvôli negatívnym účinkom aktivít Vassuly Ryden, nehľadiac na niektoré pozitívne aspekty, žiada kongregácia zásah biskupov ..." Je to žiadosť alebo prosba, nie pokyn alebo rozkaz.
Ďalej sa pokračuje: "... aby veriaci boli vhodne informovaní ..." Informovať, vysvetliť, aby nevznikli omyly skrze vlastné vysvetlenie, ako sa to deje pri všetkých súkromných zjaveniach alebo hnutiach v Cirkvi (napr. charizmatická obnova, Schönstatské hnutia, Cevex, atď.). Ďalej "vhodne" znamená citlivým, rozumným a zrelým spôsobom.
"Nakoniec kongregácia nabáda všetkých veriacich, aby spisy a príhovory pani Vassuly Ryden nepovažovali za nadprirodzené ..." A ak sú nadprirodzené, a tomu veríme, akým právom sa odvažujú vyhlásiť niečo, čo je stále v procese skúmania a o čom rozjímajú veľkí a spoľahliví teológovia katolíckej cirkvi, ako je kardinál Ratzinger, prefekt Kongregácie pre náuku viery a Jeho Svätosť, sám pápež Ján Pavol II.?
V článku sa ďalej píše: "... a aby zachovali čistotu viery, ktorú Pán zveril Cirkvi." S tým všetci súhlasíme.
Záver je zrejmý. Nie je zakázané čítať tieto spisy, ale musíme byť opatrní a citliví pri ich posudzovaní. Musíme najskôr vzývať Ducha Svätého, aby osvietil našu myseľ a povzbudil našu vôľu, aby vždy konala Vôľu Božiu.